Система пошуку обдарованих учнів

Сфера пошуку Ознаки, за якими здійснюють пошук
Урок Прояв творчості, пізнавального інтересу, нестандартність мислення
Гуртки, секції Високий рівень зацікавленості роботою, інтерес до пошукової діяльності, креативність
Письмові роботи Інтелект, логіка викладу матеріалу, начитаність, багата лексика, гуманітарні здібності
Учнівські олімпіади, конкурси Високий рівень інтелектуальних здібностей, креативне мислення, неординарність підходів
Результати анкетувань, тестувань Лідерські риси, оригінальність, ерудиція, об’єктивність самоаналізування
Бібліотека Яскраво виражені інтереси та смаки, допитливість, читацька компетентність
Виховні заходи Організаторські здібності, моральні цінності, активність, ініціативність


Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей

Підхоплюйте думки учнів і оцінюйте їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість тощо.

Підкреслюйте інтерес дітей до нового.

Вчіть дітей систематичній самооцінці кожної думки. Ніколи не відкидайте її.

Виробляйте у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок.

Культивуйте творчу атмосферу - учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустрічає з визнанням, приймає їх, використовує.

Вчіть дітей цінувати власні та чужі думки.

Пропонуйте цікаві факти, випадки, технічні та наукові ідеї.

Розсіюйте страх у талановитих дітей.

Стимулюйте і підтримуйте ініціативу учнів, самостійність.

Створюйте проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.

Розвивайте критичне сприйняття дійсності.

Вчіть доводити починання до логічного завершення.

Під час занять чітко контролюйте досягнуті результати та давайте завдання підвищеної складності, створюйте ситуації самоаналізу, самооцінки, самопізнання.

Залучайте до роботи з розробки та впровадження власних творчих задумів та ініціатив, створюйте ситуації вільного вибору і відповідальності за обране рішення.

Під час опрацювання програмового матеріалу залучайте до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створюйте розвиваючі ситуації.

Активно залучайте до участі в районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках.

Поради вчителям-предметникам, які викладають у 5-их класах

1. Створіть на уроці умови для виконання завдання різними шляхами.

2. Створіть психологічний клімат, за якого діти не бояться висловити помилку думку, знаючи, що то – пошук істини.

3. Система контролю знань має враховувати індивідуальні властивості учнів.

4. Добираючи методи навчання, не забувайте про їхню різноманітність.

5. Пояснюючи матеріал і контролюючи знання, використовуєте і поєднуєте різні форми навчання. Нехай учні самі обирають шлях розв’язування домашнього завдання.

6. Намагайтеся за будь – якої можливості використати завдання для формування особистості учня. Спрямуйте його інтерес до самого себе, на поліпшення результатів навчання.

7. Оцінюйте тільки дію, вчинок учня, а не всю особистість.

8. Заздалегідь обговоріть, як відбуватиметься контрольна, моніторинг.

9. Намагайтеся скорегувати установку на надмірну важливість успіхів у навчанні (перенесіть акцент з оцінки результату на процес як чергову сходинку до успіху).

10. Використовуйте позитивне підкріплення під час відповіді.

11. Опитування тривожних дітей варто робити всередині уроку.

12. Спершу поставте дитині реальні вимоги, а вже потім поступово „підносьте планку”.

13. Частіше хваліть учнів, але не за здібності, а за зусилля, старання.

14. Створюйте педагогічні ситуації гарантованого успіху.

15. Про те, наскільки цікавим є зміст уроку, робіть висновок не зі свого погляду, а з погляду учнів. Особливо ретельно готуйте початок уроку. Часто саме від нього залежить успіх усього заняття.

16. Уникайте виникнення зайвих, необов’язкових психотравматичних ситуацій для тривожних дітей (не примушуйте виступати на сцені, олімпіадах).

Поради психолога вчителю з метою створення умов успішної адаптації першокласників до школи

§ Уникайте авторитарного стилю педагогічної діяльності.

§ На уроці вчитель обов’язково повинен використовувати слова підтримки для забезпечення позитивної атмосфери:

"Давай спробуємо ще раз."

"У мене теж не одразу все виходило, тому не втрачай надії."

"Я завжди вважала, що ти зможеш це зробити."

"Повір у себе."

"Я впевнена, що ти можеш."

"Разом ми зможемо."

"Сьогодні вийде краще, ніж учора."

"Мені подобається те, що ти зробив."

"Навіть, якщо ти помилишся, я допоможу тобі."

"Ти талановитий."

"Я пишаюся тобою."

"Я вірю в те, що все вийде."

§ Кожного учня оцінюйте об’єктивно, а не з власної позиції

§ Оцінюйте ситуацію, вчинок, а не саму дитину.

§ Порівнюйте результати роботи учня тільки з її власними досягненнями, а не з досягненнями інших дітей.

§ Треба чесно і терпляче відповідати на всі запитання дитини.

§ У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії. Поважайте її неповторність, індивідуальність.

§ Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкати руками, коштувати на смак і відчувати різноманітні елементи навколишнього світу.

§ Підтримуйте в дитині почуття власної гідності й позитивного образу «Я».

§ Не використовуйте негативних оціночних суджень, негативного програмування, не навішуйте «ярликів».

§ Розвивайте уміння слухати.

§ Розвивайте довільні зусилля у школяра, оскільки навчальна діяльність вимагає саме довільної уваги та пам’яті.

§ Будьте зразком для дитини, слідкуйте за своєю поведінкою.

§ Ставте конкретні вимоги, даючи при цьому конкретні пояснення.

§ Обговорюйте з учнями не лише, що не можна робити в школі, а й обов’язково, що можна. Це допоможе дитині усвідомити свої права та обов’язки.

§ Створюйте сприятливі умови , для того, щоб учень зайняв певну позицію серед однолітків, а не перетворився на аутсайдера. Згуртовуйте першокласників.

§ Формуйте адекватну самооцінку.

§ Формуйте навички пошуку соціальної підтримки ( уміння просити про допомогу та виражати вдячність).

§ Пам’ятайте: підвищення голосу, сурове покарання в адаптаційний період є негативнішим методом.

§ Заохочуйте гарну поведінку найчастіше та по змозі ігноруйте провокаційні вчинки дитини.

§ Під час уроків до мінімуму обмежуйте відволікальні чинники.

§ Постійно використовуйте на уроці ігрові види діяльності.

§ Для успішної адаптації варто проводити різні розвивальні вправи, які допоможуть дітям швидше познайомитися один з одним, знімуть психічне навантаження:

ПАМ’ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ 5-х КЛАСІВ

§ Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.

§ Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).

§ Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).

§ Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.

§ Пам’ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.

§ Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.

§ Спрямовувати свої зусилля на формування позитивного ставлення кожного учня до себе, своїх можливостей засвоєння учнями норм взаємин із однокласниками і педагогами.

§ Створювати для учнів ситуації вибору й відповідальності.

§ Співпрацювати з шкільними психологами з метою вирішення питань формування класного колективу та виявлення особливостей психічного стану школярів.

§ Застосовувати різні види, форми та стратегії для залучення до співпраці батьків: анкетування, індивідуальні консультації, відкриті уроки, тематичні лекторії, родинний клуб та інше. Обговорювати взаємні очікування для вироблення однакових поглядів на процес розвитку, виховання та навчання учнів.

Кiлькiсть переглядiв: 37

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.