Повернутися до звичайного режиму

Методики визначення профілю навчання

Диференційно-діагностичний опитувальник" (ДДО) Є.О. Клімова

Мета:Діагностика схильностей та професійних інтересів старшокласників.

Зміст методики: Ви маєте у кожній із 20 пар запропонованих видів діяльності

вибрати тільки один вид і у відповідній клітинці листка відповідей поставити знак "+".

Інструкція:"Припустимо, що після відповідного навчання Ви зможете виконувати будь­яку роботу. Та якби вам довелось вибирати тільки із двох можливостей, якій би Ви віддали перевагу?"

Текст опитувальника

1а Доглядати за тваринами або 1б Обслуговувати машини, прибори, (слідкувати, регулювати)
2а Допомагати хворим людям або 2б Складати таблиці, схеми, програми для обчислювальних машин
3а Слідкувати за якістю книжкових ілюстрацій, плакатів, художніх листівок, аудіо­, відеокасет або 3б Слідкувати за станом, розвитком рослин
4а Обробляти матеріали (дерево, тканину, залізо, пластмасу тощо) або 4б Доводити товари до споживача, рекламувати, продавати
5а Обговорювати науково­популярні книги, статті або 5б Обговорювати художні книги (або п’єси, концерти)
6а Вирощувати молодняк (тварин певної породи) або 6б Переконувати однолітків, знайомих у виконанні будь­яких дій (трудових, навчальних, спортивних)
7а Копіювати малюнки, зображення (або налагоджувати музичні інструменти) або 7б Керувати будь­яким вантажним чи транспортним засобом, трактором, тепловозом тощо
8а Повідомляти, роз’яснювати людям потрібну їм інформацію (в бюро довідок, на екскурсії тощо або 8б Оформляти виставки, вітрини (або приймати участь в підготовці п’єс, концертів)
9а Ремонтувати речі, вироби (одяг, техніку), житло або 9б Шукати і виправляти помилки в текстах, таблицях, малюнках
10а Лікувати тварин або 10б Виконувати обчислення і підра­ хунки
11а Виводити нові сорти рослин або 11б Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (машини, одяг, будинки, продукти харчування тощо
12а Вирішувати конфліктні ситуації між людьми, переконувати, роз’яснювати, наказувати, заохочувати або 12б Розбиратися в кресленні, схемах, таблицях (перевіряти, уточнювати, приводити в порядок)
13а Спостерігати, вивчати роботу гуртків художньої самодіяльності або 13б Спостерігати, вивчати життя мікробів
14а Обслуговувати, налагоджувати медичні прибори, апарати або 14б Надати людям медичну допомогу при пораненнях, вивихах, опіках тощо
15а Художньо описувати, зображувати події (що спостерігаються і уявляються) або 15б Складати точні описи­звіти про явища, події, що спостерігаються, об’єкти, що вимірюються, тощо
16а Робити лабораторні аналізи в лікарні або 16б Приймати, оглядати хворих, роз­ мовляти з ними, призначати лікування
17а Фарбувати або розписувати стіни примі­ щень, поверхню виробів або 17б Здійснювати монтаж або збір ма­ шин, приборів
18а Організовувати культпоходи ровесників в театри, музеї, екскурсії, туристичні походи тощо або 18б Грати на сцені, приймати участь у концертах
19а Виготовляти за ескізами деталі, вироби (машини, одяг), будувати будинки або 19б Займатися кресленнями, копіювати ескізи, карти
20а Вести боротьбу з хворобами рослин, із шкідниками лісу, саду або 20б Працювати на клавішних машинах (друкарській машині, телетайпі, клавіатурі комп'ютера)

Бланк відповідей

1 2 3 4 5
10а 10б
11а 11б 12а 12б 13а
13б 14а 14б 15а 15б
16а 16б 17а
17б 18а 18б
19а 19б
20а 20б

Інтерпретація отриманих даних

Лист відповідей складений так, щоб можна було підрахувати кількість знаків "+" в кожному із 5­ти стовпців, які відповідають певному типу професій. Вам рекомендується вибрати той тип професії, який одержав максимальну кількість знаків "+".

Назви типів професій за стовпцями:

1. "Людина - природа" –всі професії, пов’язані з рослинництвом, тваринництвом, лісовим господарством, тобто об’єктом праці є живі організми. Агроном, тваринник, зоотехнік, ветеринар, садівник, лісник тощо.

2. "Людина - техніка" –всі технічні професії, об’єктом праці служать технічні системи, машини, устаткування, матеріали, енергія. Токар, слюсар, шофер, конструктор, інженер, тракторист, радіотехнік, сантехнік тощо.

3. "Людина - людина" –всі професії пов’язані з обслуговуванням людей, із спілкуванням. Предметом праці є люди, групи, колективи. Офіціант, продавець, вчитель, вихователь, юрист, лікар, психолог, соціолог; керівник класу, групи, гуртка, підприємства, дипломат, міліціонер, провідник тощо.

4. "Людина – знакова система" –всі професії пов’язані з обліком, базами даних, цифровими та буквеними знаками, в тому числі і музичні спеціальності. Об’єктом праці тут є умовні знаки, шифри, коди, таблиці. Коректори, програмісти, секретарі, статисти, оператори ЕОМ. Бібліотекарі, комірники, економісти тощо.

5. "Людина - художній образ" –всі творчі спеціальності. Об’єктом праці цих спеціальностей служать художні образи, їх елементи і особливості. Фотограф, художник, поет, письменник, артист, музикант, ювелір, композитор, дизайнер, модельєр тощо.


Артистичні здібності

Дайте відповіді на запропоновані питання. Варіанти відповідей: Так або Ні.

Тестовий матеріал
1. Чи є різниця між словами тон і нюанс?

2. Чи можете ви жити в незатишній, нудній квартирі й не помічати цього?

3. Чи любите ви малювати?

4. Чи одягаєтеся ви, спираючись не на моду, а на власний смак?

5. Чи говорять вам що­небудь такі імена: Мане, Ван Дейк, Хусепе Рібера,

Фаяьконе?

6. У вас дуже поганий почерк?

7. Чи намагаєтеся ви одягатися в одній колірний гамі?

8. Чи любите ви відвідувати музеї?

9. Чи зупинитеся ви на дорозі, щоби помилуватися заходом сонця?

10. Чи любите ви креслити геометричні фігури?

11. Чи часто ви відвідуєте художні салони?

12. Чи схильні ви довго бродити вулицями?

13. Чи любите ви самітність?

14. Чи здається вам абсурдом, коли хтось починає декламувати вірші?

15. Чи слухаєте ви музику тільки заради розваги?

16. Чи надовго ви запам'ятовуєте гарні пейзажі?

17. Чи здаються вам дуже гарними морські камінці?

18. Чи любите ви нові зустрічі й знайомства?

19. Чи подобається вам читати вірші вголос?

20. Чи не було у вас бажання розмалювати картинами стіни своєї кімнати?

21. Чи часто ви змінюєте зачіску?

22. Чи часто ви переставляєте меблі в себе вдома?

23. Чи пробували ви коли­небудь складати пісеньки?

24. Чи пишете ви вірші?

Ключ

Нарахуйте 1 бал за кожну відповідь:

"Так" на питання 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 16, 17, 19, 20, 21, 22,2 3, 24;

"Ні" на питання 2, 6, 10, 14, 15, 18.

Підрахуйте загальну кількість балів.

Результат

Більше 16 Можна сказати абсолютно впевнено: у вас є почуття краси, властиве натурі артистичній.

8­16 Що ж, ви іноді витаєте в хмарах, але, хоча краса вам і небайдужа, ви

скоріше раціоналіст. Коротко кажучи, ви завжди поєднуєте приємне з

корисним.

Менше 4 Таку людину, як ви, навряд чи зупинить краса сходу або заходу сонця.


Кiлькiсть переглядiв: 1110

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.